Mailtje vanuit Kathmandu, Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu Mailtje vanuit Kathmandu, Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

Mailtje vanuit Kathmandu, Nepal

Door: Steve en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

13 Februari 2006 | Nepal, Kathmandu

hallo lieve allemaal

Dit is vooropig voor deze maand het laatste bericht wat we kunnen sturen omdat we aan de 30 dagen trekking in de Himalaya gaan beginnen dus vandaar grijp ik nog even de kans om jullie van de laatste dingetje op de hoogte te brengen.

Wij hebben afgelopen week heerlijk gerelaxt op een ieniemienie eilandje in Thailand. Het eerste eiland waar we aankwamen was veel te toeristisch en dat wilde we nou juist net niet dus de volgende dag gelijk met een boot naar het kleinste eiland in de buurt. Dit was precies wat we wilden!!!! Echt een idylisch bountystrandje met een paar hutten. Water zo ontzettend turqoise!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En met de snorkel mooie koralen en vissen!!! Elke dag als ik weer in het water lag dacht ik wow, wat is het hier paradijselijk mooi!!!! De man die de hutten beheerde was ook zo aardig en persoonlijk. Toen we weggingen gaf hij ons een dikke knuffel en zwaaide hij ons uit: "Goodby my friends" Het was een heel relaxt weekje, lezen, zwemmen, slapen. Daarna zijn we in Bankok aangekomen om door te vliegen naar Nepal. Bankok is een grote drukke stad met de meeste grote shoppingscenters!!! Met de duurste merkkleding voor relatief weinig geld. We konden natuurlijk niet echt iets kopen met zo lang reizen nog voor de boeg. Het was dus alleen maar kijken en kwijlen. (Dees, je zou het daar geweldig vinden, Maarten niet zo denk ik maar jij wel, hi hi!) 1 dag was voldoende hier. En nu zijn we inmiddels in Kathmandu!!!!! Wat ontzettend leuk en gek en bijzonder om hier te zijn. WE zitten in hetzelfde guesthouse waar we samen de laatste dagen ook hebben gezeten 1,5 jaar geleden. Het is zo leuk om alle plekken weer te zien waar herinneringen zijn begonnen.
De sfeer in Kathmandu is ondanks dat het nog niet geheel het seizoen is erg gezellig en het rare is, je merkt helemaal niks van de toestanden. We lezen hier dingen in de krant maar je ziet en merkt niks van de onrust en demonstraties. Het is net zo gezellig met toeristen als vorige jaar. Ik was bang dat we de enige toeristen zouden zijn maar dat is helemaal niet het geval.
We hebben gisteren weer aan hetzelfde tafeltje in een restaurantje gezeten waar we 1,5 jaar geleden afscheid van elkaar moesten nemen met alle drama's die daarbij hoorden en nu zitten we daar weer getrouwd en wel... (Pauline, jij weet het wel "new Orleans")
Vandaag pakken we onze bergrugzakken in en morgen met de bus naar Pokhara. Daar komen we rond 3 uur aan en dan beginnen we al met lopen naar het volgende plaatsje, ongeveer 2 uurtjes. De eerste 10 dagen zullen we in Annapurna Sanctuary lopen met als hoogste punt Annapurna basecamp 4150 m. Daarna gaan we voor de helft terug en steken we door naar de Annapurna cirquit die we dus andersom lopen, terug in de tijd met weer als hoogtepunt de pas van 5450m. Het zal bijzonder zijn om uiteindelijk weer in Manang aan te komen!! Rond de 17 maart zullen we weer in Kathmandu zijn en de 18e vliegen we naar Tasmanie
Rond die tijd mail ik ook weer!!

Nou lieve mensen, tot over een maandje ongeveer!!!
Hier nog een paar foto's van onze eilandbelevenissen.

Heel veel liefs van ons

• 13 Februari 2006 - 08:43

Petra:

Leuk om weer van jullie te horen. Alleen zie ik helemaal geen foto's. Iets misgegaan?
    Kus, Peet

• 13 Februari 2006 - 14:29

Moontje:

Klinkt heerlijk allemaal! Maar toch ook leuk dat jullie weer over een maand terug komen. Veel plezier en geniet! Dikke kus,

• 13 Februari 2006 - 18:18

Miranda Verweij:

Hey hallo!
    Goede herinneringen komen terug als ik jullie mooie verhalen lees...k'ben zelf juist bezig om me te orienteren op een trek in oktober, wordt waarschijnlijk de "rond Manaslu" trek van Snowleopard, even divers als Annapurna maar veel minder toeristisch....k'wens jullie heel veel plezier komende weken (vergeet de peanutbutter niet!) en de groetjes aan de Monnik in Manang (als hij nog leeft natuurlijk! de geruchten gaan dat zijn vrouw van hem afwil en hem eens 24 uur in de struiken heeft laten liggen toen hij gevallen was....)Groetjes Miranda

• 13 Februari 2006 - 21:21

Ruth:

Hee Steve en Marieke,
    Geniet van jullie mooie herinneringen en van deze mooie belevenissen.

Groetjes Ruth

• 14 Februari 2006 - 19:22

Pauline:

Meid het klinkt allemaal heeeer-lijk! Het Annapurna circuit omgekeerd, dat wil dus zeggen de trappen van Gorepani naar beneden (ipv 8 uur lang klimmen..aaarrgghh)...ik wens jullie suc6 :-) En zou het nu wel lukken met Poon Hill? Dat restaurant New Orleans, daar is iets mee he! Daar zijn wij de reis begonnen (weet je nog), daar hebben jullie hem geeindigd, en nu zijn jullie daar weer terug. Heet dat niet 'de cirkel is rond'??! Heb je toevallig Birman nog gezien, zou wel leuk zijn. Ik wens jullie heel veel wandelplezier, en o ja als je in Manang bent, kijk of mijn blauwe snelopdrogende handdoekje daar ligt...hebben ze toen van de lijn gepikt!! :-)
    Enjoy and take care, lieve groet, Pauline