Marieke de supergids in de Kimberley!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu Marieke de supergids in de Kimberley!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

Marieke de supergids in de Kimberley!!!!!

Door: Marieke En Steve

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

02 Augustus 2008 | Australië, Sydney

He lieve allemaal!!!!

Ik heb al even geen persoonlijke mails gestuurd omdat ik een enorm avontuur heb beleefd!!! Gelukkig kan ik jullie allemaal in 1 keer alles vertellen nu. Tijdens mijn dagen vrij die ik deelde met Steve die op zijn tour was (wat heeeeeeeerlijk was), werd ik gebeld door mijn baas dat ze me nodig hadden voor een 13 daagse tour door de Kimberley, dezelfde tours die Steve dus doet. Ik hoopte hier altijd op en heb er heel erg hard voor gewerkt en gestudeerd maar dacht dat het waarschijnlijk niet zou gebeuren en toen ineens belde hij me! Ik was NERVEUS en opgewonden tegelijk!!!! Mijn eertse 13 daagse tour en ik was zelf op een aantal plekken niet eens geweest!! Ik zou dus met de grote truck en 20 touristen die hoge verwachtingen hebben want ze betalen enorm veel geld voor deze tour "blind" door een ruig gebied gaan gidsen!! In totaal zou ik 3000 km gaan rijden en ik kan je vertellen dat ik wel even een nacht heb wakker gelegen maar ik dacht, ik moet deze kans grijpen en ik kan alleen maar heel veel leren en het is mijn kans om me te bewijzen! Dus ik ben als een wiedeweer naar Broome gevlogen waar ik maar 1 dag de tijd had om alles voor te bereiden voor een lange tour, alles te organiseren etc. Ik kan je vertellen dat er 1000 details zijn die er te regelen zijn en het is een enorme verantwoordelijkheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De dag ervoor nog geoefend waar ik iedereen op moest halen en voor dat ik het wist zat ik de volgende dag in de taxi om 4.00u op weg naar m'n werk voor de laatste details zodat ik om 5.45 de eerste mensen kon gaan oppicken. Met de spanning in m'n buik begon ik maar ik had veel vertrouwen in me zelf en dat hielp.

De eerste dag was een heel verhaal omdat 3 vrouwen hun bagage nog niet hadden, dat was niet meegekomen met het vliegtuig. Het was een heel gedoe met reisverzekeringen en de vliegmaatschappij om hun bagage naar een airstrip midden in de bush te laten vliegen.......Dit gedoe kostte tijdens dat ik aan het rijden was, mensen info vertelde, op de borden moest letten om te weten welke afslag te nemen, 1000 vragen aan het beantwoorden was en proberen om een goede sfeer neer te zetten, een uur of twee maar uiteindelijk met veel succes!!! Eindelijk konden we midden in debush de bagage oppicken die met een kleinvliegtuigje was ingevlogen! Deze vertraging hield wel in dat ik uiteindelijk 3 uur lang in het donker heb gereden naar onze eerste camp. 3 uur in het donker over de meest ruige wegen en werkelijk overal kangaroes en wilde koeien over de weg! Ik eb een soort van gebeden of ik alsjeblieft zonder een kangaroe te raken of een koe te raken veilig mocht aankomen op de camping. En godszijdank is dat gelukt! De volle maan hielp me! Ik had een HOOFDPIJN, JEMIG en ik was zo moe van natuurlijk ook alle spanning voor de eerste tour! Eenmaal in de camping belde Steve me, die me zo steunde en hielp met timing en precies vertelde hoe of wat, om me te vertellen hoe apetrots hij was dat ik dit deed. Ik was even in tranen van vermoeidheid en spanning maar hheerlijk om zijn stem te horen! De mensen waren na 1 dag al dol op me en de sfeer was gezet! Vanaf dat moment is de tour echt geweldig gegaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Al moet ik wel eerlijk zeggen dat dat merendeel komt door mijn eigen organisatie tijdens de tour en de harde studie die ik vooraf heb gedaan. Deze combi maakte dat de tour zo soepel verliep omdat ik altijd vooruitdacht en dingen vooraf regelde etc en ik had ze echt interessante dingen te vertellen over het landschap en de cultuur etc. En ik hou van mensen en dat voelde ze dus de sfeer tussen de mensen en met mij was geweldig! Ze hielpen me enorm. Zo hadden de mannen altijd bagage dienst en de vrouwen afwasdienst. De mannen lieten mij nooit de zware bagage in de truck laden! Ze verzochtten mij altijd zeer vriendelijk en dwingend de truck te verlaten , hi hi en tijdens de lunch op een mooie plek was altijd alles voordat ik het wist weer ingepakt en afgewassen. Dit was zo geweldig!!! Ik genoot zelf enorm van de nieuwe plekken die ik eindelijk ook zag en heb 2 geweldige helicoptervluchten gemaakt die ik voor niks deed natuurlijk en de mensen voor betaalden. 1 Dag heb ik een extra gids meegehad ( dat moet voor de veiligheid) die in de Aboriginal community woont. Hij had 5 kinderen van de community meegenomen en dat maakte de dag heel speciaal. Op de laatste avond van de tour hebben de mensen een hele speech voor me gehouden die echt ontroerend was! Ze hemelde me helemaal op en vertelde me heel duidelijk hoe speciaal de tour was voor hun met mij als gids. Ze hadden geen idee dat het mijn eerste tour was!!! Een compliment voor mezelf toch wel. De lieve woorden deden me heel veel!! Ze hadden een speciale kaart voor me geschreven met bijna 600 dollar aan tips.
Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen maar heb ook een speech teruggeven. Het was echt top en voor mij zo'n kick dat ik het had geflikt!!!! Toen ik de mensen afzette bij hun hotel na een 13 dagen waren een paar vrouwen in tranen, lief he! Eenmaal op mijn werk heb ik Steve gebelde en schreeuwde ik door de telefoon: " Ik heb het gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, ik heb het geflikt!!!!!!!!!!" Hij was vol van trots en heeft gelijk champagne gekocht zodat we die konden drinken de eerste keer dat we elkaar weer zouden zien en dat was de volgende dag in de Bungles want ik zou gelijk terugvliegen zodat ik hem kon treffen hier in de Bungles!!!
Het was zo zalig om hem weer te zien en alles aan hem te vertellen!!
En het geweldige is nu.............mijn werk is zo onder de indruk van het succes van mijn eerste tour dat..........ze me al werk hebben aangeboden als een echte gids voor volgend seizoen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een verhaal he! Dat is dus de rede dat ik nog geen seconde de tijd heb gehad om te mailen! Maar dit waren mijn belevenissen van de afgelopen 3 weken!

Over 2 weken komt Steve weer hier en dan ga ik met hem mee naar Broome waar we samen een paar dagen vrij hebben.......en ook onze trouwdag samen kunnen vieren!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geweldig he!!!! Daar kijk ik heel erg naar uit!!!!!



Nou, dit was het wel denk ik! Ik heb weer foto's op de site gezet dus jullie kunnen weer het een en ander zien van mijn eerste tour.

Heeel veeeeel groetjes en een dikke knuffel voor jullie allemaal!!!!

XXXXXXXXXXXXXXX


  • 03 Augustus 2008 - 20:46

    Ruth:

    Hee Marieke,
    Wat een super belevenis zeg!! Leuk voor je!

    Hier alles goed en met Indy natuurlijk ook! ff een klein nieuwtje. Wij zijn van plan om volgend jaar rond november 2009 richting Nieuw Zeeland te gaan. Dat is in de buurt....wie weet..??

    Nou Tot later en succes met je werk daar!

    Liefs Ruth

  • 04 Augustus 2008 - 06:44

    Jeroen En Petra:

    Hé Mariekie,

    Leuk om weer van je te horen. Wat een belevenissen zeg. Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Hier in NL is ook alles goed.

    Dikke kus, Jeroen en Petra

  • 10 Augustus 2008 - 13:50

    Pap En Mam:

    Lieve dochter,

    we hadden je verhaal al gehoord in Zwitserland en dat is ook wel heel bijzonder, het contact dat we toen, zo uit de wildernis, met je hadden.
    We zijn super trots op je dat je dit gefikst hebt.
    Prachtige, indrukwekkende foto's.
    Er is toch wel wat gebeurd met die aardkloot, als je al dat omhooggedrukt gesteente ziet. Inmense krachten zijn daarvoor verantwoordelijk geweest.
    Prachtig om dat zo te mogen ervaren en andere mensen daarover te kunnen vertellen.
    Wij zijn ook weer heelhuids thuis en hebben enorm genoten.

    Heel veel liefs, de groeten en geniet de komende dagen van Steve, van elkaar.
    Tot bels, of mails.
    Dikke kussen,

    Pap en mama.

  • 14 Augustus 2008 - 18:16

    Jan En Rita:

    Ha die supergids
    Wat een story. Ik moet je zeggen we zijn wel een beetje jaloers op je maar gunnen je je succes van harte
    geniet ervan dikke kus
    Jan en Rita

  • 07 December 2008 - 13:44

    Hannie Boerema:

    Vanuit m'n bank en met 't laptopje op schoot even een krabbel voor ik ga hardlopen. Hier alles goed en gezond. Volgende week gaat de kerstboom in huis en wordt het zo knoeper gezzellig. Daarom mail ik ook: we wensen jullie heel fijne Feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!Hoewel we op grooooooooooote afstand zitten betekent uit het oog zeker niet uit t hart, liefs de Boeremaatjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke en Steve
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 26214

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 25 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: