Een happy berichtje vanuit de Bungle Bungles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu Een happy berichtje vanuit de Bungle Bungles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

Een happy berichtje vanuit de Bungle Bungles

Door: Marieke En Steve

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

28 Juni 2008 | Australië, Sydney

He lieve allemaal!!!

Daar ben ik dan weer en deze keer met een heel gelukkig bericht vanuit de Bungles!!! In mijn laatste bericht vertelde ik jullie dat ik niet echt heel gelukkig was in Ungelon Wilderness Camp met mijn supervisor die meer een eikelvisor was en de spanningen die daarmee gepaard gingen. Mij lieve schat van een Steve vertelde me later dat hij zich zo'n zorgen om me had gemaakt en het zo rot vond dat ik op een plek zat waar ik niet heel gelukkig was. Zonder dat ik het wist heeft hij alles gedaan om mij daar weg te halen en me te "redden" zodat ik op een betere werkplek terecht kon komen. Eenmaal in Broome wist ik heel duidelijk wat ik wilde en met wat geduld maar ook wat actie van mijn kant ben ik terrecht gekomen waar ik wilde! Na 10 dagen relaxen in Broome wat heerlijk was hoorde ik dan eindelijk dat ik naar de Bungle Wilderness camp kon. Ik had zelf al met de supervisor (Kelly) gesproken daar en zij was zo enthousiast na ons telefoongesprek dat ze wilde dat ik zo snel mogelijk zou komen! Toen ging het heel snel en voor dat ik het wist zat ik in het vliegtuig naar Kununura en vervolgens vloog ik met een minivliegtuigje over de geweldige Bungle Bungle range in de Kimberley! WOW wat een ervaring en wat een verlaten gebied! Schitterend om van boven te zien wat mijn nieuwe thuis zou worden! Ik voelde helemaal dat het goed was en ik genoot weer!! Toen ik eenmaal op de camping aankwam waar ik van boven al een glimp van kon zien ( zie foto) werd ik zo warm verwelkomt door iedereen! Ik kwam letterlijk in een warm bad terecht!! Wat een geweldige sfeer hier en al mijn collega's zijn allemaal tussen de 25 en 35 dus een leuk jong team. We zijn allemaal anders maar het klikt zo goed! We zorgen hier voor elkaar, werken hard samen, communiceren op een geweldige manier en zijn geintereseerd in elkaar en hebben dingen voor elkaar over! Nou dit was wel wat anders kan ik jullie vertellen. Het voelt heel hecht en we knuffelen elkaar als we naar bed gaan en als we weer wakker worden. HEt is gewoon zo'n warme sfeer! Ik ben niet de enige hier die soms voor een lange tijd weg is van haar gliefde dus die knuffels die we elkaar geven zijn dan echt heerlijk!
En we werken hier met roosters!!!!
AM: 5.00-14.00u of 6.00u-15.00, PM 12-21.00 en Split shifts van 6.00u-12.00 en van 17.00-21.00. Dit betekent dat ik op al de andere tijden gewoon echt vrij ben!! Ik heb tijd voor mezelf om lekker een stuk te lopen of een boek te lezen of lekker kan internetten met een SUPERSNELLE computer en ook lekker kan bellen! Dat maakt het zo lekker duidelijk! Ik werk dus "gewone" werkuren van 10 (soms 11 uur) met een lunch break en we drinken altijd thee met elkaar rond een uurtje of 10 en als je vroeg het ontbijt doet heb je zelf rond 9.00u de tijd om even rustig te ontbijten! Het is heerlijk om vrij te zijn zonder schuldgevoel en ik hoef me niet meer te verbergen op de. En wat ook heel prettig is dat we speciaal een computer en een telefoon hebben voor ons! Dus de werktelefoon en de werkcomputer staat aan de andere kant van het bureau. Op deze manier kun je net zo lang bellen en internetten al je zelf wil want je houdt het werk niet op! En mijn bazin Kelly heeft voor iedereen een $50 telefoonkaart voor nationaal en internationale gesprekken gekocht die je dan als het op is zelf bij moet vullen maar het feit dat ik er 1 heb gekregen!
Een week geleden heb ik voor niks een hele gave 30 min durende helicoptervlucht gemaakt over dit hele gebied!!! Mensen betalen daar 300 dollar voor maar voor mij als werknemer van deze camping was het gratis. Wat GAAF!!!!!! Er zaten geen deuren in de helicopter dus de wind door je haren terwijl je over dit indrukwekkende gebied vliegt! Dit was ook een hele ervaring!! Ik zat voorin naast de piloot dus vip plaats!
En wat me helemaal gelukkig maakt is dat ik 5 keer per week op tour ben als gids!!! Ik rij met de grote 4wheel drive truck over de interessante wegen hier vol met kuilen en hobbels en rij door het geweldige verlaten landschap. Ik haal dan mensen van de airstrip op en doe een hele dag een tour door de gorges en de andere mooie plekken! WE hebben 3 verschilldende tours wat het afwisselend maakt! Echt veel meer variatie dus! Gisteren heb ik Steve voor de tweede keer na 2,5 weken voor 1 nacht bij me gehad. Hij was ondanks de drukte zo lief voor me en nam echt de tijd voor me. Kelly had geregeld dat we in de meest luxe mooie ensuite tent sliepen en ik dus ook die avond vrij was zodat Steve en ik echt tijd samen konden hebben. 1 van mijn collega's had me heel lief een heerlijk reukkaars gegeven voor die avond, lief he! Natuurlijk een fles champagne gekocht en we hebben een herrlijk romantische avond gehad. Steve had een hele lieve kaart voor me geschreven waarin hij vertelde zo trots op me te zijn. Iedereen vond het heel lief om te zien. En wat heel erg leuk was is dat we elkaar de volgende dag in het National parc zagen!! Beide als gids in hetzelfde uniform en hij met zijn griep toeristen ik ik met de mijne! De mensen waren al op de hoogte dat we elkaar misschien tegen zouden komen en gaven ons even 5 minuten. De reactie van de mensen is dan zo lief!Dus ja, we waarderen beiden zo ontzettend de tijd die we samen hebben. Het zijn korte momenten maar zo ontzettend waardevol en mooi! Ik loop na 1 zo'n avond en nacht met Steve weer 2 weken met een grijns op m'n gezicht! We houden er geen doorsnee relatie op na maar wat waardeer je elkaar als je elkaar ziet en wat realiseer je je goed hoeveel je van iemand houdt!!!
Over 2 weken heb ik 6 dagen vrij en vlieg ik naar El Questro waar Steve aankomt met zijn tour! Ik ga hem dan voor 6 dagen volgen van El questro naar Kununura en weer naar de Bungles! Op deze manier zie ik weer nieuwe dingen van het gebied en hebben we 6 nachten samen!!! Wow wat een luxe! Dus ik heb een fijne tijd om naar uit te kijken! Ik kan me gewoon niet meer herinneren wanneer we 6 nachten samen hebben gehad maar wat heb ik daar zin in!
Dus kortom het gaat heel erg goed met ons en we genieten nu echt samen van de ervaring hier!!
Ik hoop dat jullie een beetje een beter beeld krijgen waar ik ben met de foto's!

Voor nu een hele dikke kus van mij en Steve!
XXXX



  • 28 Juni 2008 - 10:06

    Maarten:

    Hoi Marieke, de uitnodiging voor de thee met een oud biscuitje staat nog steeds.... Kan je daar nog een beetje leuk shoppen? Dees zag geen winkels op de foto's.... Geintje natuurlijk. hahaha Hiero ook alles ok! Groetjes Maarten & Desirée

  • 30 Juni 2008 - 11:22

    Ramona:

    Whauw, helemaal super natuurlijk!!!! Prachtige foto's! Ik heb bewondering voor je.
    Kus,
    Ramona

  • 02 Juli 2008 - 19:07

    Pauline:

    Hi marieke,
    Is al even geleden maar 't is een beetje druk hier. Maar je bent niet uit mijn gedachten hoor!!Geert Jan gaat komende week donderdag , de 10e , voor 5 maanden naar Afghanistan dus allerlei afspraken aan het maken en aan het aflopen en nog dingen aan het regelen. Ik ga je binennkort weer ouderwets lang mailen :-)
    Meid ik ben zo blij voor je dat je weer zin in het geheel hebt en wat een gave foto's weer!! ja ik val steeds in herhalingen, sorry, maar tja, het is ook gewoon gaaf!! en jouw tentje/slaapplaats he, SUPER gaaf!! meid groetjes aan Steve, blijf lekker genieten en ik mail je snel, lieve groet, Pauline doei

  • 06 Juli 2008 - 13:05

    Loes Overbeek:

    Hoi Marieke en Steve,
    Bedankt voor de e-card!Wat een leeftijd, hé?Ik heb een geweldig afscheid gehad op mijn werk, dus ik ben nu echt met pensioen!Lekker, hoor, dan kan ik op onze oppasdag na mijn eigen tijd bepalen.Wat een verhalen van jou.Je maakt toch heel wat mee, hoor.Fijn dat je nu op een beter stekkie zit.Want een goede sfeer is het belangrijkste.Jullie relatie blijft wel fris op die manier!!Niet altijd leuk als je elkaar zo weinig ziet.
    Nou het allerbeste toegewenst en tot mails.
    Kus van Loes (en uiteraard van Rob)

  • 18 Juli 2008 - 18:46

    Hannie Boerema:

    Goed gedaan dame, een nieuwe baan op een stek waar je, zo te lezen, heel veel beter op je plaats bent. Felicitaties en zo te zien en te lezen zijn de overige omstandigheden om van te smullen. Leuk om te zien dat een tent toch een heel eigen uitstraling/sfeer kan hebben.Veel zaken spreken me aan maar zo vaak zonder 't mannetje...niet alles voor mij. Trouwens: Ton en ik gaan de zomervakantie voor het eerst weer met z'n 2tjes. We hebben er veel zin in maar moeten nog even geduld hebben (12-8 gaan we). We gaan naar Noorwegen om daar rond te trekken en in houten hutten te knussen met z'n tweetjes. Klinkt goed he? Nou geniet van alles en elkaar,liefs, de Boeremaatjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke en Steve
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 26214

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 25 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: