vakantie in New Zealand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu vakantie in New Zealand! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

vakantie in New Zealand!

Door: Marieke En Steve

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

28 December 2008 | Australië, Sydney

Hallo lieve allemaal!!!!!!
Na een enerverende tijd in de Kimberley waarin Steve en ik mooie ervaringen hebben opgedaan maar ook loei hard hebben gewerkt en elkaar niet veel hebben gezien, was het tijd voor een welverdiende vakantie in Nieuw Zeeland! 2 weken voordat ons seizoen in de Kimberley zou eindigen, besloten we pas dat we naar NZ wilden!Spotgoedkope tickets geboekt en 2 weken later zaten we in het vliegtuig als 2 opgewonden kinderen...Eindelijk vakantie en eindelijk tijd samen!! HEt idee dat we elke dag samen zouden zijn voor de op z'n minst de komende 7 weken konden we ons bijna niet voorstellen. Het was als een droom die stap voor stap weer een meer normale realiteit zou worden, godszijdank! We vlogen vanuit een broeierig, warm, vochtig en heet klimaat, 43 graden naar het heerlijke koele NZ. De eerste witte bergtoppen, WOW!!! Wat een andere wereld ineens i.v.m een woestijnachtig droog en roden rotsen landschap. Echt prachtig!! De eerste dagen in Christchurch hadden we nodig om ons te organiseren, al onze spullen die we niet meer nodig hadden op te slaan voor de komende weken en onze camping en berg kleding uit de tassen te halen. De komende weken zou in het teken staan van trekken door de bergen, slapen in hutten en vooral veel bijpraten na al de maanden waarin we elkaar maar 2 nachten per 2 weken zagen. Tot onze verbazing en onze lol waren we na 7 weken nog niet uitgepraat...hi hi.
Het avontuur begon met het liften.... We hadden besloten om door heel NZ te liften en op die manier meer locals te onmoeten! En het was een geweldige keuze! WE hebben zoveel bijzondere, lieve, gekke, aparte, mooie mensen ontmoet. Het liften bracht een hele andere dimensie aan onze ervaring in NZ. WE hebben nooit langer dan een half uur aan de straat gestaan en waren altijd waar we wilden zijn die avond! De tochten die we hebben gedaan waren ook prachtig! De eerste tocht was wel behoorlijk afzien aangezien we niet veel hadden gelopen in de Kimberley. Na 4 dagen met een te zware rugzak op onze rug, gaven m'n bovenbenen me hel! Ik kan amper lopen aan het eind van die 4 dagen en ik was niet de enige. MAar zo gek we zijn, begonnen we de volgende dag gelijk aan de 2e trek en op een een of andere manier.. als je gewoon doorgaat, gaat de pijn vanzelf over. Elke dag ging het beter en naa een paar dagen voelden we ons alleen heel erg sterk. We genoten van elke tocht want elke tocht was weer zo anders. Prachtig regenwoud, besneeuwde toppen, gletsjers, mooie blauwe meren. De ene keer leek het alsof we in Tasmanie waren, dan weer in Nepal, dan weer in Patagonie, dan de Alpen. Kortom een heel gevarieerd gevoel wat echt heel erg mooi was! Het slapen in hutten was voor ons nieuw. Wat was het heerlijk om in de avond niet je tent te hoeven opzetten maar gewoon gelijk je slaapzak op je bed kon leggen en lekker je eten kon koken. Echt relaxt om het op deze manier te doen en omdat het nog zo vroeg in het seizoen was, waren de hutten of leeg of een paar mensen. Onze favorieten avonden waren de avonden dat we de hut voor onszelf hadden, wat een luxe!
In totaal hebben we 10 tochten van 3/4 dagen gelopen met af en toe een dagje niks. In totaal hebben we meer dan 500 km afgelegd dus je kan je voorstellen dat we het ook niet zo nauw namen om onszelf af en toe ontzettend te verwennen met lekker eten. Meestal op dag 3 konden we alleen maar praten over wat we zouden gaan eten als we terug waren. De pasta en rijst pakketten waren heerlijk tijdens de tocht maar eenmaal terug in de bewoonde wereld konden we lekkere cappuchino's en croisants etc natuurlijk niet weerstaan. We hebben onze vakantie afgelsoten met een meer relaxte en ander soort tocht "Abel Tasman Track" langs de mooie Noord- kust van het Zuider eiland. Het was geweldig om de prachtige baaien te zien, de zeehonden en het mooie groene regenwoud. Eerlijk gezegd voelde dat erg als thuis (Tasmanie) en kregen we ook meer en meer zin om na 8 maanden ook echt naar huis te gaan. Maar niet voordat we het zouden afsluiten met mijn grote droom, het zwemmen met dolfijnen!! In Kaiakoura kwam m'n droom uit! We werden in het water gedropt midden op zee waar er wel honderden echt wilde dolfijnen waren en soms had ik er wel 5 om me heen. Rondjes zwemmen ,duiken en geluid maken is wat ze leuk vinden dus dat is wat we deden. En ze echt ook in de ogen aankijken is hoe je contact met ze kon leggen. JE was dus zelf heel actief in de interactie en je werd dan ook rijkelijk beloond. Soms zwom ik echt veel rondjes met 1 dolfijn totdat ik helemaal duizelig was en voordat je het wist waren er weer andere dolfijnen om je heen. We hebben gezwommen op 3 verschillende plekken vanwege het feit dat de dolfijnen zich natuurlijk ook verplaatsten. Het was kortom een fantastische en onvergetelijke ervaring! Ook Steve vertelde dat het 1 van de meest speciale dingen was die hij in z'n leven had gedaan en dat zegt heel wat.
Na deze geweldige afsluiting was het tijd om ons voor te bereiden op naar huis gaan. NA nog 2 dagen in Christchurch vlogen we terug naar Hobart waar we inmiddels al weer een maadn zijn. WE zitten weeer midden in het werk maar dankzij onze baas Andrew zien we elkaar meer dan ooit! Steve en ik doen nu allebei meerdaagse tours wat voor mij een verandering is. Ik leer weer heel erg veel van Tasmanie en hoe meerdaagse tours goed te organiseren voor 20 backpackers. Steve en ik doen veel tours die paralel lopen, wat betekent dat we ondanks we onafhankelijk van elkaar een toer doen, we wel in dezelfde plekken slapen en als we thuis zijn dan dus ook samen dezelfde dagen vrij hebben. We kunnen niet beter wensen. WE genieten van het thuis en waarderen opnieuw waar we wonen. Met de wildernis van Tasmanie als ons kantoor zijn we heel gelukkig!
Nou dit was wel weer een heel verhaal!
Ik heb weer wat foto's toegevoegd van onze vakantie in NZ.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en ik wens jullie allemaal een geweldig, gezond en liefdevol 2009!!!
Dikke kus van Steve en Marieke

  • 28 December 2008 - 12:58

    Ramona:

    Hey Marieke en Steve!
    Wat ontzettend fijn dat jullie nu wat meer tijd met elkaar hebben. Wel grappig dat wat voor anderen vanzelfsprekend is om 'altijd en eeuwig' samen zijn niet voor iedereen opgaat. Prachtige foto's en wat is jou haar ongelooflijk blond, haha! Die foto van jullie samen stralen jullie! Marieke, we moeten toch echt weer een keer bijbeppen want ik heb zoveel te vertellen en ik wil zoveel van je weten!

    Liefs,
    Ramona

  • 28 December 2008 - 16:44

    Rosalie:

    Wat heerlijk om te lezen weer! Vooral dat verhaal over zwemmen met dolfijnen... fantastisch! Fijn dat jullie samen zo gelukkig zijn, het straalt ervan af!!!

    Groetjes Rosalie

  • 29 December 2008 - 07:33

    Jeroen En Petra:

    Hé Marieke en Steve,

    Wat een fantastische verhalen! En wat een mooi land is Nieuw-Zeeland. Geniet lekker van elkaar en wij wensen jullie een hele goede jaarwisseling en alle goeds voor 2009!

    Dikke kus, Jeroen en Petra

  • 30 December 2008 - 15:21

    Gert Klinkenberg:

    Lieve Marieke en Steve
    Wat een verhaal weer, ik heb gelezen dat jullie wel genoten hebben, van de natuur en van elkaar.
    De Kerst is net voorbij en ik wil jullie een goed jaarwisseling toewensen en veel goeds en gezondheid in 2009

    dikke kus van je neef Gert en zijn meiden Jenette, Marleen en Anouk en natuurlijk nog bedankt voor jullie feliciatie voor ons 25 jarige huwelijksfeest

  • 01 Januari 2009 - 13:18

    Jan En Rita:

    Hallo Steve en Marieke

    Het is nu nieuwjaarsdag
    Dus allereerst een heel gelukkig en gezond 2009
    voor jullie beiden. Wat een prachtige fotos en wat een prachtig land.
    Wat zullen hebben genoten, Wij zijn wel een (beetje) jaloers op jullie.
    Hier in Nederland praten we nog alleen maar over de kredietcrisis, dus genieten jullie maar heerlijk van de prachtige natuur

    hartelijke groeten en een dikke kus (voor Marieke) van Jan en Rita

  • 01 Januari 2009 - 15:18

    Hannie Boerema:

    Heeeeeeeeee people,

    Naast mij zit een kwijlende Wout, die veel van wat jullie hebben gedaan/gezien in NZ ook heeft "gedaan"Het dolfijnenenverhaal heeft hij echter in de vorm van zeehonden beleefd: was gaaf! zo hij meldt.
    Vanuit een bevroren Ned. ( we komen net terug uit Ankeveen) alle goeds,moois,leuks,gezonds,humoristisch en romantisch gewenst : fam Boerema

  • 01 Januari 2009 - 16:51

    Peter Zoon:

    Marieke en Steve, uitgebreid jullie verslag gelezen ook de foto's bekeken. Geweldig, ik heb een probleempje nu EWJR in Nederland zijn, pokke weer, maar nu is het goed ik heb 2 dagen geschaatst. Ik ben van plan om over een jaar weer in Aussi te zijn voor een paar maanden. Ik wens jullie een heel goed 2009, Frits en Wies waren een paar dagen geleden bij mij, vandaag heeft hij jullie site gemaild. Heel veel plezier samen en ik hoop gelegenheid te maken jullie weer te ontmoeten.Groet van mij.

  • 04 Januari 2009 - 11:49

    Kamiel:

    lieve maarieke en stief
    ik ben net trug van verkansie. ik hep geskiet in oostereik
    groetjes van kamiel

  • 04 Januari 2009 - 11:59

    Freek:

    lieve marieke en stief
    heb je echt met dolfijnen gezwommen?
    groetjes freek

  • 04 Januari 2009 - 12:06

    Monique En Jan:

    lieve marieke en steve
    Wat fijn om te horen dat jullie nu wat meer tijd voor elkaar hebben. En wat een prachtige foto's, je kunt je nauwelijks voorstellen dat dat de realiteit is. Wat leuk om te zien,op foto's van Wies, dat de tekeningen van Kamiel en Freek nu zomaar aan de andere kant van de wereld hangen.
    Wij wensen jullie een fantastisch 2009 !!!!
    groetjes Jan en Monique

  • 14 Januari 2009 - 18:52

    Monique En Jan:

    Wat een spannend pakketje kwam vorige week in Vreeland aan. Met heel veel poststempels uit Australie!!!!! Vol spanning hebben de jongens het pakketje geopend en dolblij waren ze met de mooie knuffels en het prachtige boek!!!
    Namens mijn zonen wil ik jullie heel erg bedanken voor dit superleuke cadeau

    groet monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke en Steve
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 983
Totaal aantal bezoekers 26214

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 25 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: