bericht vanuit Phu Quoc Island - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu bericht vanuit Phu Quoc Island - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

bericht vanuit Phu Quoc Island

Door: Steve en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

21 Januari 2006 | Vietnam, Hanoi

He lieve allemaal,

Wat heerlijk om weer alle berichtjes te lezen!!!

Broertje, Wat fijn om je te "horen". Ik zal je snel persoonlijk mailen want ik wil op de hoogte gehouden worden over..... Hoe was je oud en Nieuw?????? Als ik je smsje goed begrijp, erg leuk..... Dikke kusXX

Sorry peet...een winterjas staat je wel heel mooi hoor..

En Eef wat fijn dat het zo goed gaat met jou en de kleine!!! Ben echt super blij dat te horen. Ik denk veel aan je en 'jullie'. Wordt je al lekker dik...?

HE lieve Diaan en thuur, vindt het zo leuk om elke keer wat van jullie te horen. Hoop dat alles ook lekker gaat met jullie!

En Pauline, we herkennen je verhalen van Vietnam! Zou wel grappig zijn als we je vriendin tegen komen...
En fijn om te horen dat de relatie goed gaat! Goede gesprekken zijn belangrijk!

Inmiddels zitten we op het subtropische Phu Quoc Island. Eerst zijn we in Rach Gia beland(een drugsstad) in het zuiden van vietnam om vandaar uit een boot te nemen naar het eiland. De boten die daar in de haven liggen lijken wel op oude piratenboten en mogelijk waren dit drugshandelboten.
In het plaatsje Rach Gia voelde we ons net beroemde filmsterren. Mensen staren je aan en giechelen als ze naar je kijken. Ook zeggen ze je allemaal gedag of zwaaien ze naar je. Als je terug zwaait, giechelen ze verlegen. Zo lief joh.
Mijn eerste onderhandeling over mango's op de markt! Tijdens het onderhandelen werd de prijs van de mango's ineens 4 keer zo veel...... dus naar de buren voor de helft van de prijs!
Met de boot de volgende dag naar het subtropische eiland Phu Quoc in het zuiden van Vietnam. Super heet en als je niet op past vallen de kokosnoten op je hoofd en dat kan net zo fataal zijn als een busrit... Het is erg mooi hier, een de perfecte plek om even te stoppen en dat is ook belangrijk. Hier kunnen we lekker bijslapen, oenze oefeningen doen (ook erg belangrijk) en leker lezen etc. Over een aantal dagen gaan we via het zuiden van vietnam richting Cambodja om daar naar Ankor Wat te gaan, de grootste tempels ter wereld.
Oh wat ben ik blij om zo'n ervaren reiziger bij me te hebben! Alleen had ik dit echt nooit getrokken. Ik ben daar gewoon nog steeds te naief voor denk ik. Steve probeert me wel meer zelfstandiger te laten worden door mij de opdracht te geven alles uit te zoeken in de lonely planet waar we heen gaan, hoe en hoeveel dat kost, pffff ik wist niet dat dat zoveel werk was!!!!! Steve wilde me ten eerste even laten voelen hoeveel hij deed en hoe ik dat een beetje voor lief nam en ten tweede ook omdat het gewoon fijn is om dat werk te delen! Het kan echt teveel zijn voor 1 iemand!! Dit is nu meer in balans al heb ik hem wel echt nodig hoor!

Nou lieve mensen, we gaan nu even een verfrissende kokosnoot met een rietje erin nemen.....

Tot snel weer allemaal!
Dikke kus

  • 22 Januari 2006 - 11:41

    Petra En Jeroen:

    Wat ontzettend leuk is dat toch om op deze manier op de hoogte te worden gehouden van jullie reiservaringen. Wijzijn gisteren naar een informatiebijeenkomst over Maleisie geweest en we willen deze week gaan boeken om er in april heen te gaan. Als we zo jullie verhalen lezen krijgen we zo'n zin om ook weer op reis te gaan.

    Tot mails!

    Liefs, Jeroen en Petra

  • 22 Januari 2006 - 12:20

    Tessa:

    Klinkt allemaal super geweldig!!! Leuk dat jullie zo uitgebreid verslag doen van alles wat jullie mee maken... Ik kom wel tips vragen als jullie weer terug zijn ;) Geniet ervan! Liefs Tess

  • 22 Januari 2006 - 13:05

    Maarten En Desirée:

    Jaja Mariek, Steve doet het reizen al heel wat jaartjes, dus hij zal er best bedreven in zijn! Dees vindt het allemaal erg heftig wat jullie allemaal meemaken!!! (ik trouwens ook!) We wachten weer op het volgende berichtje!!! Maarten en Desirée

  • 22 Januari 2006 - 18:53

    Ramona:

    Doe een moord voor zo'n kokosnoot met rietje!

    Dikke kus moontje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke en Steve
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 26214

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 25 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: