Ons ALLERLAATSTE bericht vanuit Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu Ons ALLERLAATSTE bericht vanuit Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

Ons ALLERLAATSTE bericht vanuit Colombia

Door: Steve en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

18 Augustus 2006 | Colombia, Cartagena

Lieve Allemaal,

Het is raar maar waar!!!! Ons allerlaatste bericht van onze 8 maanden reis is hier!! NA duizenden kilometers te hebben afgelegd met vliegtuigen, bussen, taxi´s, open trucks, te voet etc zijn we nu toch echt bijna aan het eind van deze FANTASTISCHE, GROTE, GEWELDIGE ONVERGETELIJKE reis!!

Zoals jullie weten zijn we in Cartegena en wat is dat een pracht stad!!! Zo mooi, karateristiek, romantisch, tropisch en met een mooie geschiedenis!!! De plek om je eerste trouwdag te vieren!!!!
Om eerlijk te zijn hebben we niet meer heel veel gedaan! Want als je zo aan het einde van de reis bent, wil je niet meer lange busritten maar gewoon genieten van het tropische klimaat, zon, zee, strand en heel veel relaxen en dat hebben we gedaan.
Voor de lol zijn we eerst nog naar de EVENAAR geweest voordat we naar Colombia vertrokken. Een leuke en apart bezoekje omdat ze daar allemaal leuke testen doen dat je echt kunt zien dat je op de evenaar bent. En ze leggen heel veel uit over hoe de indianen vroeger de zon op de evenaar gebruikte als klok, als meetinstrument voor het verbouwen van eten. Echt erg interessant. We hebben met onze voeten op het Zuidelijk en Noorderlijk halfrond tegelijkertijd gestaan. En gezien dat het water op het Noorderlijk halfrond inderdaad de andere kant op draait dan op het zuidelijke halfrond en op de evenaar geen 1 kant op draait maar regelrecht naar beneden stroomt. We hebben een ei op een spijker laten balanceren! Echt grappige experimenten.
Verder zoals ik al zei heerlijk genoten van de stad en van een heel mooi eilandje hier vlak bij met een heerlijk mooi, tropisch strandje met turqoise water. Maar het mooiste wat we hebben gezien is toch wel het Noorden van Colombia, het uiteinde van Zuid-Amerika! Echt het PARADIJS in Colombia!! We zijn net terug van een van de mooiste paradijselijke strandjes die ik ooit heb gezien!!! En ik heb er wel een aantal gezien inmiddels. Zo wild qua natuur. Je hebt een prachtig wit strandje en direct daar achter begint de diepe jungle waar je de meest mooie tochtjes kunt lopen, de meest rare dieren hoort en ziet en echt een locale Indianen familie tegen komt die nog heel primitief leeft. We hebben een klein indiaans jongetje gezien met alleen een doek om en een enorm jachtmes in zijn kleine handjes. Heel bijzonder. We hebben daar 5 dagen door gebracht, alleen geslapen in een hangmat, gelezen, gerelaxt, genoten van de zonsondergangen en genoten van het wakker worden met het Adam en Eva gevoel!!
Nu nog 3 dagen in Cartagena met als hoogtepunt onze trouwdag natuurlijk!!!!! En dan nog 2 daagjes op het strandje hier dichterbij en dan naar huis. Spannend en onwerkelijk tegelijk!! We kijken er naar uit om iedereen weer te zien al zal het ook wel weer even wennen zijn!!

Voor degene die het willen weten, we komen op 25 augustus om 18.45u aan. Ons vluchtnummer is: IB 3250 (Madrid-Amsterdam)

Voordat ik dit laatste bericht afsluit wil ik echt iedereen zo bedanken voor alle leuke reacties tijdens al deze maanden!! Het was echt zo leuk om elke keer weer van iedereen zoveel enthousiasme terug te krijgen en te lezen. Dat maakte het leuk om te schrijven en foto´s te laten zien. Sorry voor soms mijn lange verhalen!

Ik kan wel vertellen dat deze reis ons beide verrijkt en ook veranderd heeft! Wat we hebben gezien, gedaan, ervaren, meegemaakt is soms bijna te veel om te bevatten maar oh wat zijn wij blij met deze ervaring samen!!! Om zoveel samen te delen is iets heel bijzonders en iets wat niemand ons ooit meer zal afnemen!!!

Hele dikke kus voor jullie allemaal!

Steve en Marieke

• 19 Augustus 2006 - 17:21

Daan, Natas & Nikki:

Lieve Marieke, lieve Steve, Geniet van jullie trouwdag morgen in die geweldig romantische omgeving!! En we zien elkaar volgende week weer, leuk!! Het was erg mooi om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Heel veel liefs en tot heel snel, Daan, Natas & Nikki XXX

• 19 Augustus 2006 - 17:22

Daan, Natas & Nikki:

• 20 Augustus 2006 - 09:13

Gert De Neef:

En nu dan maar weer veilig thuiskomen en je weet de koffie staat altijd klaar hier in Bussum op de Iepenlaan 119.

groetjes Gert, Jenette, Marleen en Anouk Klinkenberg

• 20 Augustus 2006 - 12:08

Pauline:

Marieke en Steve,
    Vandaag is \'DE\' dag !!, wat kan een jaar snel gaan zeg. Geniet nog lekker van de allerlaatste dagen aldaar, daarna lekker thuiskomen en alles laten bezinken!! In ieder geval wil ik jullie ook bedanken voor het feit dat ik deelgenoot mocht zijn van jullie geweldige reis met de prachtige foto\'s, ik heb genoten!!(vanachter mijn computer weliswaar, maar ach ja.. :-). We spreken elkaar weer als jullie weer bijgekomen zijn, of life of via de mail.
    Voor de laatste keer, enjoy en goede reis!
    lieve groet, Pauline

• 20 Augustus 2006 - 12:38

Thuur En Diaan:

Hai Mariek en Steve,

Wij hebben ook met veel plezier jullie verhalen gelezen en vaak gekwijlt bij de mooie foto`s. Geniet van de laatste dagen en een hele fijne 1e trouwdag! VAn harte gefeli en een hele fijne dag!
    Tot snel, X Diaan en Thuur

• 20 Augustus 2006 - 16:51

Maarten En Dees:

Hi Marieke en Steve,
    fijn dat we elkaar weer snel zien! Eindelijk weer in levende lijfe! Gefeliciteerd met jullie eerste trouwdag! Het weer is vandaag vele malen slechter dan vorig jaar! We vonden het echt leuk om alle verhalen van jullie te lezen met de daarbij prachtige foto\'s.
    Tot snel. Liefs, Maarten en Desirée

• 23 Augustus 2006 - 15:07

Rosalie:

Lieve Marieke en Steve,
    Geniet nog even ontzettend van jullie laatste dagen en voor daarna... veel plezier in Nederland en succes met het ´thuiskomen´. X uit Argentinie van Sander en Rosalie