bericht vanuit Australie!!!! En niet op reis...... - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu bericht vanuit Australie!!!! En niet op reis...... - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

bericht vanuit Australie!!!! En niet op reis......

Door: Steve en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

13 December 2006 | Australië, Hobart

He lieve allemaal!!!

Dit voelt gek en vertrouwd!!! Al zijn we deze keer niet op reis, dit nieuwe avontuur van ons in Australie past toch ook wel op de website! En ik hou jullie graar op de hoogte zoals jullie inmiddels al weten!

Hier gaat alles goed! Inmiddels ben ik hier al bijna 3 weken en het voelt al veel langer! Topzomer, 30 graden en veel zon!!!! Ik kan je vertellen dat dat geen goed doet voor je kerstgevoel! Het kerstgevoel zal aan mij voorbij gaan denk ik. Wel gaan we het gezellig maken hoor. We doen niks bijzonders maar we gaan lekker saampjes uiteten.
Maar laat ik bij het begin beginnen. De reis is uitstekend gegaan! Toch wat geleerd de afgelopen maanden.
Ik ben die 2 dagen zonder steve heel goed doorgekomen! Ik werd verrast met een bos bloemen op mijn bed in het hostel, lief he!!! Hij had alles in kannen en kruiken geregeld. Zo stond er al een shuttlebus voor me klaar op het vliegtuig en werd ik gastvrij ontvangen in het hostel waar ik nu nog steeds 'woon'. Steve en ik vonden het zalig om elkaar weer eindelijk te kunnen knuffelen!!! Het was gewoon weer vreemd om hem te zien, zo was ik al gewend geraakt aan hem niet om me heen te hebben. We moesten echt weer een beetje aan elkaar wennen maar dat was alleen maar erg leuk! We hebben een heerlijke week op bruny-island gehad! Het eilandje waar hij me ten huwelijk heeft gevraagd. We zaten in hetzelfde huis als van 2 jaar geleden, zo gek joh! Steve had dat ook geregeld en een een auto gehuurd voor de week dus we hebben echt vakantie gehad. Weer op de meest mooie kleine strandjes geweest, in onze blote kont in de zon gelegen, de meest prachtige schelpen gezocht en heel veel lekker gewandeld op alle mooie plekjes. 's Avonds lekker met de open haard in ons huisje, lekker eten etc etc. En het meest gekke is dat ik me steeds realiseerde dat ik hier gewoon voorlopig woon, dit is voorlopig mijn thuis! Normaal heb je zoiets van over 3 weken ga ik weer weg van deze mooie plek maar dat is dus niet zo en dat is iets heel raars kan ik je vertellen! Na deze week heb ik Steve zijn baas ontmoet en die zei dat er een plek in de tourbus vrij was en dat hij het leuk zou vinden als ik zou zien wat Steve nou deed! Dus gratis en voor niks was ik 1 van Steve's toeristen voor een week!!! Dat was echt SUPER. Ik kreeg de kans om alle prachtige plekken van Tasmanie weer te zien...alsof ik weer in mijn eigen foto's liep, GEWELDIG! En ik zag Steve als gids druk aan het werk. Erg leuk om te zien wat zijn passie nou is! Ik moet zeggen dat het wel een enorme drukke baan is hoor. Alles moet hij alleen regelen, van eten, rijden, verhalen vertellen tot boekingen regelen cq checken, bij alle bakkerijen en restaurants dingen bestellen, dubbel checken dan verandert er weer wat in de boeking van mensen of komen ze bij een hotel en is er helemaal geen boeking. Steve moet er allemaal achter aan. Ik kan me nu veel meer voorstellen hoe moe hij is als hij thuis komt. En nu zat ik ook nog eens in de bus en dat maakte het er voor hem niet altijd makkelijker op, al vonden we het allebei wel erg fijn om nog wat langer in elkaars buurt te zijn.
Ik ben nu nog steeds druk naar een huisje op zoek maar nog niet gevonden. Maar ik kreeg net een goede tip van iemand die ik heb leren kennen hier en die heeft een kennis die zijn huis verhuurt. Ik ben net even langs gegaan en het is een super leuk huis met een enorme tuin er omheen. Het valt binnen onze prijsklasse dus ik wacht nu zijn telefoontje af!! Spannend hoor! Verder maak afspraken om huisjes te bekijken via de krant maar helaas nog zonder resultaat. Ik geloof dat er een mooi plekje op ons wacht dus ik ga gewoon door en mogelijk dus dit huis!! Werk houdt me ook bezig. Ik ben bij een paar restaurantjes langs geweest om mijn restaurant cv te brengen en kennis te maken met de managers. En van deze rstaurantjes is Steve zijn favoriete cafeetje en mijne tot nu toe ook. Verder heb ik alle adressen van kinderdagverblijven opgezocht om mogelijk daar iets in te doen. Ik moet me niet blindstaren op alleen restaurantjes. Ik liep "toevallig" langs een groot bord vandaag waarop een advertentie vaneen kinderdagverblijf stond dus daar kwam mijn idee vandaan om die instellingen maar eens mijn CV op te sturen. Mijn hoofd zat er wel wat vol van moet ik zeggen want het is toch lastig om te bedenken wat je nou echt wil en wat een beetje past met Steve zijn werk, dat we elkaar wel kunnen zien. Hij heeft een schema van 6 dagen werken waarvan 1 dag vrij en 3 avonden thuis en dan weer 6 dagen werken en dan 3 dagen vrij waarvan 5 avonden thuis. Op zich wel ok en in balans. Zo heb je altijd weer zin om elkaar te zien. Maar zoek maar eens werk die me daar wat ruimte in geeft. Maar......mogelijk heb ik de perfecte baan al gevonden maar dat vertel ik zo....
Afgelopen week heb ik bij Janette geslapen, dit is de vrouw die het hostel waar we ook verblijven runt en heeft me gevraagd of ik bij haar in huis wil. Ze heeft een heel leuk huis met 2 vrije slaapkamers. Het enige wat ik hoef te doen is wat in de tuin werken en wat kleine klusjes en dan heb ik gratis een bed. Het geeft me ook wat privacy i.v.m in een hostel leven. Zodra Steve weer terug is donderdag slapen we samen dan wel weer in het hostel hoor. En het leuke is daar komt het......zij heeft mij een baan aangeboden in het backpackershostel!!!!!!!!! Ik heb haar beter leren kennen en zij heeft me verteld dat ik precies ben wat ze zoekt, representatief, goed communicatief etc. Het gaat om alle boekingen, reserveringen, mensen helpen die aankomen of er al verblijven, tours boeken voor mensen etc. Vanavond ga ik met haar mee om alles uitgelegd te krijgen en zij is zo flexibel dat als Steve vrij is ik ook gewoon die dagen vrij ben, ook al zijn het steeds verschillende dagen, goed he!!!!!!! Zij kent Steve goed omdat hij natuurlijk elke keer daar met ' Under Down Under' komt en zij weet precies zijn rooster. Dit zou dus helemaal fantastisch zijn!!! Een hele nieuwe ervaring opdoen!
Verder is het al duidelijk dat Steve en ik met Oud en nieuw ook lekker samen zijn. Mogelijk gaan we weer naar Bruni Island en vieren we romantisch met champagne oud en nieuw op het strand!!!!
Nou dit was het wel zo'n beetje!!
Ik ga jullie nu ook wat foto's van mijn nieuwe thuis laten zien! Dan hebben jullie een beetje een idee waar ik nou ben!

Voor nu een hele dikke kus!!
Marieke en steve

  • 13 December 2006 - 07:00

    Petra En Jeroen:

    Hé Mariekie, goed om te horen dat alles zo voorspoedig gaat. En heel fijn dat je al zo'n leuke baan hebt. Lijkt me echt heel leuk werk om te doen, kan ik niet ook daar komen werken:-) Lekker met warm weer. Hier is het 10 graden, maar regenachtig, niks aan dus. Tot snel!
    Kus, Petra en Jeroen

  • 13 December 2006 - 08:41

    Chantal En Robert-Ja:

    Hoi Mieke, Goed om te lezen en te zien dat alles jullie goed gaat. Bij jullie komt altijd alles wel op zijn pootjes terecht. Is die tours geven die Steve doet niets voor jouw. Volgens mij kan jij dat ook wel. Voor ons nog maar 9 dagen en dan gan we TROUWEN. We zullen je foto's sturen.

    Tot mailens

    Chantal en Robert-Jan

  • 13 December 2006 - 19:29

    Ramona:

    Lieve Marieke en Steve, Vind het geweldig om te lezen hoe het met jullie leven gaat. Mariek, ik vind het echt knap wat je doet! Maar het belangrijkste; als je maar gelukkig bent! Dikke kus, Ramona

  • 13 December 2006 - 21:26

    Thuur En Diaan:

    Hai meissie,
    wat leuk om te lezen en wat een mooie foto`s ook weer zeg! Echt fijn dat t zo goed gaat en ook dat je waarschijnlijk die baan gaat krijgen. Echt perfect en lijkt me ook wel wat voor jou! Je klinkt heel gelukkig en dat is t belangrijkste en dat jullie nu eindelijk weer samen zijn! Geniet van jullie tijd daar en we hopen snel weer wat te horen! Groetjes aan Steve!
    Dikke X Thuur en Diaan

  • 14 December 2006 - 07:39

    Huub Labeur:

    Hoi Marieke en Steve,
    Wat leuk om dit allemaal te lezen en te volgen.
    Ik zie dat je al je energie en enthousiasme erin gooit. Dat de beste manier om met je nieuwe omstandigheden om te gaan.
    En dan die foto`s van dat prachtige land, geweldig.
    Doet me aan NZ denken.
    Veel succes
    Groetjes Huub en Hetty.

  • 15 December 2006 - 04:33

    Gert Klinkenberg:

    Hoi lieve nicht en steve natuurlijk, die is ook lief hoor en zeker voor jou.
    Nou een prachtig verhaal en wat een mooie foto's.
    Wat was het gezellig toen je net voordat je weg ging langs kwam met je vader en moeder. De meiden hier thuis vonden het ook bere gezellig, maar veels te kort. Nou ik heb alles weer uitgeprint voor tante Wil en die had het verslag dezelfde dag al in haar brievenbus liggen.
    Natuurlijk wil ik je hierbij alvast hele prettige en WARME (temperatuur)en fijne feestdagen toewensen van Jenette, Marleen en Anouk en een dikke kus voor jullie samen, je neef Gert.

  • 19 December 2006 - 12:21

    Wieneke:

    Lieve Mariek!
    Wat een mooi verhaal weer. Alsof je nooit terug bent geweest van je reis. Het klinkt allemaal erg leuk en goed. En als ik de foto's dan zie, denk ik, je zou wel gek zijn om dat land niet te gaan verkennen! Doe Steve heel veel groetjes en blijf ons op de hoogte houden. Dikke kus van Wien

  • 22 December 2006 - 10:34

    Jelle En Marianne:

    Steve en Marieke,
    Ik kwam toevallig op deze site terecht en vond het vreselijk leuk om te lezen hoe het met jullie sinds onze reis door Nepal vergaan is.
    Met ons gaat het prima, we hebben er weer wat reisjes opzitten (Noordkaap/Peru) en ongetwijfeld volgen er nog vele. Dat is veel te veel om hier te vertellen.
    Heel veel liefs van Marianne (en Jelle)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke en Steve
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 26225

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 25 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: