Berichtje uit Tasmanie!!!! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu Berichtje uit Tasmanie!!!! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Marieke en Steve Egan - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Tasmanie!!!!

Door: Steve en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Steve

29 April 2007 | Australië, Hobart

He lieve vrienden en fam!!!!

Genieten jullie van het zonnige Nederland!? Edwin Evers van Radio 538 houdt me og steeds bijna dagelijks op de hoogte van alle gebeurtenissen in Nederland, leuk hoor! Ik hoop dat het met iedereen goed gaat maar wat ik zo hoor van de mensen die ik wel eens aan de telefoon heb, is dat volgens mij wel het geval! Fijn hoor!!

Met ons gaat alles uitstekent!!!! Eigenlijk meer dan goed!! Soms kijken Steve en ik elkaar aan en denken we, zou er ook nu iets mis gaan.....maar dat zetten we snel om in gewoon genieten van de goede dingen!!! Ik geloof sterk in Steve en mijn positieve levensinstelling en vooral in onze sterke overtuiging dat alles mogelijk is waar je in gelooft.....Everything is possible when you believe in it!!!! Dit was niet voor niks onze trouw overtuiging! Tot nu toe is alles waar we van droomden uit gekomen en daar genieten we samen intens van!!! En 1 van die dingen is dat jullie me mogen feliciteren met opnieuw een NIEUWE BAAN, die het Steve en mij mogelijk maakt alle dagen samen vrij te hebben en dat is nogal belangrijk met Steve zijn werk als gids en dus vaak weg!!!! Ik ben sinds 1 mei min of meer collega geworden van Steve!!!! Ik ga ook werken voor de toerorganisatie 'Under Down Under'!!!! Ik ben aangenomen door natuurlijk de baas van Steve om bij hem op kantoor te gaan werken en alle organisatie te doen rondom alle mensen die tours boeken. Na een heel goed gesprek met Andrew duurde het een paar dagen voordat hij belde maar met het goede nieuws!!!! En ook heel fijn dat ik deze baan heb net voordat mijn werk bij Allports ophoudt. Het vloeit dus mooi in elkaar over en ik kan wat ik heb geleerd verder gaan uitbreiden met meer verantwoordelijkheden. Ik heb een mooie kans gekregen voor een soort van cariere varandering. I.p.v psychiatrie is het toerisme geworden en ik moet eerlijk zeggen dat ik geniet van deze verandering! Het geweldige is dat Andrew direct tijdens ons gesprek zei dat hij bereid is Steve en mij hetzelfde rooster te geven omdat 2 gelukkige medewerkers erg van belang is voor het bedrijf! Daarnaast mag hij Steve ontzettend graag en mij ook en ons samen gelukkig te zien is hem wat waard! We boffen met zo'n baas! Het fijne is ook dat ik werk heb gevonden wat blijfend is en dus niet steeds opzoek hoef naar een nieuwe baan.

Met Steve gaat het ook geweldig! Hij geniet nog steeds van zijn werk en komt met een glimlach thuis en soms ook flinke wallen....
De laatste maand heeft hij een nieuw tour mogen uitproberen omdat Steve de meeste ervaring heeft als gids. Dit betekende wel bijna 4 weken zonder 1 dag vrij werken. Even dacht ik mmmmm, dit is niet echt leuk maar als snel dachten we samen: "Wat is er wel mogelijk...." Ik ben 2 keer een halve tour met hem meegeweest!!!! Mijn baas Janet is ook zo'n flexibel persoon en heeft mijn rooster compleet aangepast zodat ik 2 keer 3 dagen met Steve mee kon. WE hebben dus afgelopen 2 weken heerlijke dagen samen gehad en met een paar toeristen natuurlijk. We bleven in hotelletjes met prachtige uitzicht over de zee. Alle toeristen meestal in 1 huis en Steve en ik samen in een huis!! Echt top. En dan realiseer ik me opnieuw op wat voor een Fantastische plek ik woon!!!! 3 keer in 2 weken, een uur van ons huis....DOLFIJNEN!!! 1 keer on Wine glass Bay een groep van 6 dolfijnen 50 meter van het zand, echt prachtig!!!! Vervolgens in Binelong Bay, weer een grote groep dolfijnen die de meest gekke capriolen uithaalden, FANTASTISCH. Een surfer werd door deze mooie dieren omringt!En 1 dag van deze tour is naar Maria Island, een uurtje van Hobart! Het eiland waar we ook met pap en mam zijn geweest. Een grote groep dolfijnen die de boot volgde en op de terugweg zeehonden. Allemaal kadootjes voor mij!!
De dag op Maria island werden we onmringd door Wombats (kleine beren) met baby;s en natuurlijk kangaroe's! Zoveel wildlife, mooi hoor!

Vervolgens ben ik de dagen erna weer in de stad en loop ik naar het zwembad aan de rand van een natuurgebied.
Ik hoor allemaal gekrijs boven m'n hoofd.....4 prachtige grote witte papagaaien met van de gele hanekammen!!! Gewoon 20 min van mijn eigen huisje af boven in de boom! Een stukje verder vliegen er allemaal prachtig felgekleurde dwergpapagaaien rond, altijd in een koppel. Zo lief!!! Papa en mama hebben ze ook gezien!

Steve en ik zijn ook erg blij samen. We hebben er aan gedacht om een liefdesmeter te kopen maar we zijn er allebij van overtuigd dat die explodeert! Kortom we voelen ons heel erg gelukkig en zijn echt blij en dankbaar dat alles zo goed gaat hier en dat we beide werk hebben dat deze mooie dingen mogelijk maakt!

Ik heb weer wat foto's er bij gevoegd!! De zonsopgang is vanuit ons slaapkamerraam!!! De rest van de foto's van onze dagen samen tijdens de tour!

Nou lieve mensen, jullie zijn weer op de hoogte!!!
Voor nu een dikke kus van Steve en mij! XXXX

  • 29 April 2007 - 17:11

    Thuur En Diaan:

    Hi lieve Mariekie,

    Gefeli met ja baan wat geweldig dat t gelukt is beter kan niet! Heel veel geluk in je nieuwe baan.
    onwijs bedankt voor je lieve voicemail bericht op Thuur zn verjaardag erg lief!
    Wat een schitterende foto's ook weer uit je verhalen en foto's klinkt echt door hoe gelukkig je bent en dat is fijn te lezen en horen en zien!
    Dikke X Diaan en Thuur.
    Natuurlijk ook voor Steve!

  • 30 April 2007 - 11:16

    Ramona:

    Lieve Marieke,
    Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt en dat jullie samen zo gelukkig zijn! Sorry dat ik zo weinig van me laat horen.. Die zwangerschap van mij neemt behoorlijk wat energie en ben ik me aan het voorbereiden op ons leventje in Duitsland. Als je wilt weten hoe rond ik ben moet je onze babysite maar eens bezoeken. www.samsam.beebiesite.nl
    Dikke kus,
    Ramona

  • 01 Mei 2007 - 12:50

    Petra En Jeroen:

    Hé Mariekie,

    Vond het zo ontzettend leuk om je aan de telefoon te hebben. Was zo verrast! Goed te horen en te lezen dat je je draai helemaal hebt gevonden! Tot augustus/september. We kijken er naar uit.

    Dikke kus

  • 07 Juni 2007 - 05:57

    Pauline:

    Hi Marieke en Steve,
    Wat een heerlijke verhalen nog steeds!! en die foto's... Ik heb weinig van mij laten horen, problemen met de computer aansluiting gehad...zucht. Ik ga je binnenkort helemaal bijmailen. Zijn nu eindelijk gesetteld in het nieuwe huis en de nieuwe baan begint ok zijn vorm te krijgen, dus eindelijk weer wat vrije tijd om zelf (!) in te vullen. :-)
    Doe Steve de groetjes en tot snel mails,
    bye,
    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke en Steve
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 26226

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 25 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: